tisdag 3 mars 2009

Dagens träningsplan

Ikväll ska jag springa intervaller. Egentligen skulle jag ha gjort det redan förra veckan, men det passade inte riktigt mitt övriga schema så jag bytt lite plats på några pass. Jag tänkte samtidigt passa på att kalibrera fotpoden ordentligt, så intervallerna får förläggas till uppvärmningsbanan nere vid ullevi. Eftersom den bara är drygt 317m blir intervallerna lite kortare än vad de egentligen ska vara. Tänkta 5 x 800m får bli 6 x 634m (tänkte börja med 1 lätt där jag kalibrerar, och sedan springa 5 "riktiga"). Men det ska nog funka det med.

Eller så kanske jag springer 3 varv när jag kalibrerar, det blir ju mer tillförlitligt ju längre man springer enligt manualen. Ja, så får det nog bli.

5 kommentarer:

Cicci sa...

Låter som en bra plan, lycka till med kalibreringen. Har förstått av andra att det inte är helt lätt ...

Malin sa...

Låter avancerat! Men lycka till! :)

Snorkfröken S sa...

Duktigt att satsa på ett sånt pass. Jag borde också köra intervaller, men kommer mig liksom inte för.

River sa...

Jag ska inte skriva något om Garmin (låter kanske lite gnällig då?), men jag måste ändå nämna att det låter lite krångligt med den där kalibreringen. Måste man göra det varje gång man ska ut på ett löppass? Eller är det när man byter frånt terräng till bana eller asfalt? Tycker du nämnt det rätt många gånger nu...

Andréa sa...

cicci: tanks! nej inte hlet lätt..

malin: inte såå farligt som det låter :)

snorkfröken: ja det är jobbigt men bra!

river: nej då inte varje gång.. jag ska mäta upp en plan sträcka och kalibrera på asfalt och sen en gång i terräng bara, sen ska det nog inte behövas mer hoppas jag.. varför jags skrivit om det innan är för att jag inte har kommit iväg för att göra det och att jag bara kalibrerat manuellt :)