Visar inlägg med etikett Träning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Träning. Visa alla inlägg

torsdag 20 november 2014

Crossfit och nätverksträff

Igår var en lite annorlunda dag i min vardag. Istället för på jobbet var jag på en inspirationsdag inom visual merchandising hos Adidas Group. Det var jag och några andra tjejer från diverse sportbutiker som spenderade dagen ihop med vm-teamet från Adidas. Det var en bra dag som avslutades med ett Crossfitpass. Det var länge sedan jag körde den typen av pass och jag kunde konstatera att det var väldigt roligt! Dock kom ju tävlingsmänniskan fram direkt. Jag ville vinna... Nu körde vi i team två och två där vi tillsammans skulle göra ett visst antal repetitioner av diverse övningar. Vi trodde att vi skulle vara någorlunda jämnstarka och valde att köra hälften var rakt igenom och det funkade ju finfint.


Efter detta kördes en omgång med 3 varv av 3 burpees + 3 pushups + 3 vändor spring över salen. Pulshöjande och kul. Ett helt igenom jätteroligt pass! Att köra någon gång ibland sådär. Som omväxling. Tävlingsmomentet gör att jag vill vinna och kanske inte alltid fokuserar lika mycket på tekniken som jag bör.

Efter den givande dagen fortsatte jag mot en givande kväll. Mingel och snack med det nätverk av kvinnliga egenföretagare inom träningsbranschen som jag är med i. Ett väldigt bra nätverk där alla har kommit olika långt i sitt företagande, har olika erfarenheter och tips att dela med sig av och rent allmänt är väldigt superhärliga och inspirerande människor! Jag behöver sådana där energikickar just nu känner jag. Få lite inspiration och mod.

Vi höll till på mysiga gymmet Rosa skrot där jag aldrig varit innan. Supermysigt och väldigt härlig stämning rådde där. Eftersom det fanns lite tid innan vi skulle dra igång passade jag och Carro på att träna lite (igen). Dock blev det en väldigt lugnt historia för mig som var trött efter dagens tidigare drabbning. Lite rörlighet, några chins, lite roddar och windmill och så fick det vara nog. Men totalt sett var det alltså en väldigt givande dag och när jag skulle sova snurrade huvudet av alla intryck. jag kände mig som en bäbis måste känna sig mest varje dag.

söndag 9 februari 2014

Träningshelgen

Nu känner jag mig på gång igen efter en återhämtningsvecka, som var planerad, och en förkylningsvecka, som inte var planerad. Veckan som gått har jag lyckats skrapa ihop strax över sex mil och även en dos styrka och rörlighet. Nu ska det ökas upp!

Under helgen har jag lyckats peta in lite träning här och var. Ett progressivt distanspass på bandet i fredags, ett medellångt långpass på 23,5km igår och kort transportjogg till gymmet plus Body Balance idag. Det är jag mer än nöjd med under rådande förutsättningar.

Den progressiva distansen på bandet kändes bra. Lite tufft mot slutet men helt klart överkomligt. Startade på 10km/h (6:00-fart) och ökade med 0,5km/h var 5:e minut i 7km. Sista femman, på 13km/h, blev lite längre än 5 min, 6:15, för att landa på 7km. Varvade sedan ner 1km.



Gårdagens långpass kändes också oväntat bra. Lite småsegt mot slutet ich irritation över vänsterfoten där jag för närvarande har en hel del känningar under trampdynan/tårna. Jag har det till och från och sedan slutet av graviditeten tills nu har det varit mer frekvent återkommande. Förmodligen på grund av (ännu mer) nedsjunket främre valv. Måste alltså ta tag i den där fotstyrkan på riktigt. Snart... Varför är det så motigt??

Bästa avslutet på helgen och veckan blev det i form av Body Balance. Denna gång för instruktör och inte med mig själv här hemma. För första gången satte jag flipping dog åt vänster! Har tidigare bara klarat av den åt höger. Alltid roligt med framsteg!

söndag 2 februari 2014

Nike Blast dag 2

Idag började jag dagen en med en otroligt härlig yogaklass för Johanna Andersson (min allra största yogiförebild) och hennes Global Yoga-team (där bland andra en av mina klasskompisar från universitetet ingår!). Dagen kunde verkligen inte ha börjat bättre. Vi yogade oss igenom de fyra elementen och även om jag var stel sedan gårdagen kändes det så himla bra. Det är synd att jag glömmer så snabbt. Skulle vilja minnas allt så att jag kan köra det på egen hand. Men förhoppningsvis har i alla fall något fastnat. Enda minuset med klassen var att det inte fanns några yogamattor.



Direkt efter detta var det dags för Body Balance 64. Eftersom alla klasser är 45 minuter så var koreografin nedkortad och (mina absoluta favoriter) höftöppnarlåten samt tvist/rotationslåten var bortplockade. Tyvärr var det också alldeles för mycket folk i salen så det var svårt att se samt ta ut rörelserna. Därför hittade jag aldrig något vidare flow. Dock verkar koreografin lovande.



Sedan vidare till pass tre på direkten. Johanna Andersson igen. Jag har gått på båda hennes tidigare Freeklasser. Den första var med hjälp av kettlebells i Frescatihallen på mitt första Nikekonvent och jag minns den som väldigt rolig. Den andra var för två år sedan (första året i globen) och då var jag helfrälst efteråt. Enbart den egna kroppen användes då. Även årets klass var riktigt bra, men jag tycker nog att de andra två varit snäppet bättre. Särskilt den för två år sedan. Precis som i de förra var det mycket rörlighet, en del styrka och lite flås. Idag med enbart kroppen till hjälp.

Efter Free-klassen skulle jag egentligen ha kört Garuda Standing med Magnus Ringberg. Ytterligare en rörlighetsträningsklass. Men jag var så himla hungrig och behövde pumpa de där brösten... Och dricka kaffe! Så jag tog en paus.



Som fjärde klass blev det istället min planerade femte - NTC Yoga. Jag hade faktiskt inte så höga förväntningar på denna klass eftersom jag tycker NTC-klasserna (jag gått på) har en tendens att bli lite röriga eller ostrukturerade eller hur jag ska förklara det. Men denna var riktigt bra! Härliga flöden och en relativt fysisk yoga. Som jag älskar. Ett lika bra avslut på dagen som starten. Fast helt annorlunda.

Egentligen hade jag ytterligare en yogaklass bokad, men först skulle det vara en timmes paus och jag orkade helt enkelt inte vänta. Ville hellre hem till bäbis och övriga familjen och var rätt mätt på såväl yoga som träning i stort. Med mig efter helgen har jag massor av inspiration till min egen träning och en del till mitt instruerande. Men mest till mitt eget tränande eftersom jag valt klasser med syfte just till detta (det blev ju exempelvis ingen cykling alls). En riktigt inspirerande helg hur som helst.

lördag 1 februari 2014

Nike Blast dag 1

Klockan är halv tre och jag är faktiskt redan på väg hem. Känns tidigt men är nästan enligt plan. Hade tänkt se en show först men orkade inte vänta. Åker hem och ammar istället. Jag är så dålig på att pumpa (eller så har jag kass pump eller så är det en kombination) och är rädd att få mjölkstockning. Egentligen skulle jag ju cyklat som sista pass efter showen men det hoppar jag dom sagt över. Var inget annat som går samtidigt som lockade jättemycket heller. Tror att det mest beror på att jag är trött. Lite förkylningsrester sitter nog kvar.



Det blev bara tre klasser plus en halv föreläsning denna dag. Påbörjade en fjärde klass i form av "Soma Move" men kände rätt snabbt att jag inte ville. Varken fysiskt eller mentalt. Satt istället och kollade på en stor del av klassen och jag tror att jag hade gillat den riktigt mycket en annan dag.



Min dag började med klassen "I fly yoga - intro to handbalance" som var så himla bra! Superduktig instruktör och jag tar med mig många bra tips och trix att jobba med hemma.



Klass två var Foamroller - Hip release" som också var grym! Så mycket bra övningar som jag definitivt kommer jobba med själv. Enkla grejer som jag inte förstår varför jag inte tänkt på själv. Har en foamroller men inte riktigt använt den så mycket som jag borde. Delvis på grund av att jag inte riktigt vetat vad jag ska göra. Nu har jag dock ett helt gäng bra rörlighetsövningar att roa mig med.

Pass tre skulle jag egentligen cyklat för en härlig norrman jag körde för även förra året och som jag säkert hade gillat i år också. Men nu blev det istället föreläsning med Mattias Reck. "Boost your Endurance". Eftersom jag även behövde hämta ut skor och goodiebag, gå på toa, pumpa bröst mm så hann jag inte lyssna på hela. Men medan jag åt min medhavda matlåda satt jag och lyssnade och tyckte det var riktigt bra. Inte mycket nytt just av det jag hörde men kul att få det en tror på bekräftat av en otroligt kunnig person.

Sedan var det den där Soma Moven som jag mest tittade på. Och shoppade. Ett typiskt impulsköp som eventuellt inte är värt pengarna, men jag kunde bara inte stå emot när de ropade på mig!



Sist ut för dagen blev NTC Train to Run som, precis som förra året, var en kul klass. Det är dock svårt att få ut så mycket som en kanske vill när det är så trångt. Lite korta sprinter blandat med ben- och bålstyrka samt lite rörlighet i en mix. Även om klassen skulle göra sig mycket bättre i ett mindre format så blev jag lite trött och svettig men framförallt glad!

Imorgon blir det i princip bara yoga och yogainfluerade klasser. Förmodligen någon mer än idag. Roligt!

Mot en helg med (mest) yoga

Igår körde jag ett kort och lätt pass på bandet (orkar inte vagnspring i snömodd och dagtid var det tillfälle som gavs igår) samt två lättare multistyrkeövningar (utfallsserie med bålrotation och draken) för att testa friskheten. Det gick bra och även om jag fortfarande är rätt snorig så kommer det bli en kul helg på konvent det här!

Eftersom mina cykelskor, som varit på gränsen innan, efter denna graviditet definitivt är för små tänker jag hoppa över de två cykelklasser jag bokat mig på. Jag måste såklart köpa nya men jag vill inte stressa fram något och har heller inte riktigt hunnit då jag upptäckte det i veckan. Att cykla i vanliga skor känns inte som ett alternativ. Särskilt inte som cykel faktiskt inte lockar så mycket just nu. Jag vill typ bara yoga! Och mycket yoga kommer det bli. Lite annat men definitivt mest yoga och yogaliknande klasser. Vilken inspiration jag kommer ha imorgon kväll!

torsdag 23 januari 2014

Här tar vi det lite lugnt

Det råder verkligen vilovecka här nu. Återhämtning. Fast även om det är lätt vecka så tränas det lite så klart. Total vila blir det vid ett annat tillfälle. Tre springpass på runt tio, runt sju och runt femton kilometer är målet. Tian är avklarad och idag väntar sjuan. Lätta distanser allt ihop såklart.

Vi har vilat oss i kojan på bibblan också.

Vilar mycket i vardagen. Just nu har jag exempelvis just vaknat från en över två timmar lång middagssovning och känner mig helt groggy. Storbarnet, som är hemma idag, kommer väl vara omöjlig att få att sova ikväll. Lillbarnet kan nog behöva sova lite längre dock för de senaste dagarna har hon bara sovit korta stunder under dagarna. Nattsömnen är fick fortfarande god, tack och lov. Vi har börjat natta tidigare och tidigare och inatt sov hon mellan halv nio och sju. Med ett avbrott för mat vid tretiden. Hon börjar bli stor lilla plutten.

måndag 16 december 2013

Tuff vecka på ingång

Förra veckan var en lätt träningsvecka. Väldigt lätt vad gäller löpningen faktiskt. Jag hade ju tänkt mig iallafall 15, men gärna 17, kilometrar igår, men nä. Tiden gick, jag prioriterade annat och dessutom var det så fruktansvärt äckligt väder ute så det blev det inget av. Dick kände jag att jag behövde ut och få lite luft efter en hel dag inomhus så det fick bli en liten tur iallafall. Som slutligen landade på 8km inklusive en liten extrarunda för att slänga skräp.

Ett kort yogapass har jag bland annat hunnit med idag. Ikväll väntar ett progressivt tempopass. 

Kommande vecka blir däremot tuff. Med nuvarande mått mätt. Tuffaste på mycket länge. Om inte sjukdomar eller annat otyg ställer till med något förstås men det hoppas jag inte. Riktigt långpass (om än kort) två kvalitetspass och två distanspass på 10-12km vardera står det i planeringen. Plus diverse yoga- och styrkepass förstås. Sedan blir det två lite lugnare veckor igen över jul och nyår innan jag sätter igång ordentligt. På riktigt liksom. Spännande!

söndag 27 oktober 2013

Det blir bättre

Förkylningen är inne på den femte dagen men nu börjar det faktiskt bli bra. Dock tveksamt om det kan bli något gym imorgon som jag så gärna vill. Troligtvis inte för jag vill ju ha minst en extra vilodag sedan jag blivit frisk. En säkerhetsdag liksom. Och idag har jag lite hosta kvar. Segt!



Tillsvidare får jag nöja mig med att få "lyckohormoner" från min familj och ätbara godsaker. Som typ blåbär- och hallonpaj. Mums vad den var god och trevligt besök av Carro med familj hade vi också. Så kul att flera av mina "bloggvänner" har fått bäbisar de senaste månaderna. I torsdags promenerade jag exempelvis med Sofie och hennes bäbis. Trevligt värre sånt där.

lördag 29 juni 2013

Multipass

Vi befinner oss i Småland för att gå på bröllop. Inte jättemycket tid för annat idag, men ett multipass hann vi med ändå.



Ungefär två kilometer skogsspring och sedan stopp för tio minuter löpskolning.



Några hundra meter skogsspring och sedan stopp för femton minuters styrka. Fyra övningar. Pushups mot stång, utfall med bakre benet på bänk, sumosquats med pinne och liggande pullups eller vad man nu ska kalla det.



Sedan knappa två kilometer spring. Exakt fyra kilometer totalt och tio plus femton minuter annat. Bra grej.

lördag 16 mars 2013

Blogger Boot Camp

Jag sitter på tunnelbanan på väg mot Blogger Boot Camp. Jag ska instruera min första cykelklass sedan innan sommaren och det ska bli så himla kul! Jag har saknat det. När jag tänker efter har jag inte instruerat alls sedan innan jul så liksom extra roligt är det. Även om jag känner att min paus är rätt så saknar jag instruerandet och förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan jag återupptar det igen.

Förkylningen är mycket bättre men inte helt bra. Så vi får se hur dagen fortskrider. Meningen är att jag ska delta i några klasser till men det beror på hur det känns efter min egen, tuffa, klass. I värsta fall får jag nöja mig med att mingla runt och gå på föreläsningar och blir det då blir det bra det med. Nu kör vi!

fredag 15 mars 2013

Inspirationsdags!

Idag ska jag inte till jobbet utan på löpcoachutbildning. Dag 1 av 2. Dag 2 är på söndag för min del så jag pausar för en dags bloggerbootcamp däremellan. En intensiv men rolig helg tar sin början.



Idag är det teori och det ska bli så himla kul! Jag bara älskar allt som har med anatomi, fysiologi och träningslära att göra och skulle kunna läsa hur många kurser som helst. Totalt sett har jag läst över en termin i ovanstående ämnen, främst fysiologi, i min(a) universitetsutbildningar men läser gärna dubbelt så mycket mer. Det kommer förmodligen vara mest repetition för mig idag men sådant kan jag aldrig få för mycket av. Alltid är det något jag glömt, behöver få förklarat än en gång och säkert kommer det komma något nytt eller 'gammalt' ur en annan synvinkel. Så himla bra.

onsdag 20 februari 2013

Veckans lunchträningstips

Det börjar ju bli en riktigt bra vana det här. Lunchträning i tabataform i totalt 25 minuter alltså. idag blev det lite flåsigt. Kanske hittar någon lite inspiration och det är väl ännu bättre. Nog för att jag bara skriver för min egen skull, men att inspirera är ju liksom mitt jobb på flera fronter så varför inte här någon gång emellanåt?



Du behöver trx- band eller liknande och en eller ett par kettlebells av passande vikt. En dörr, typ den in till ett soprum som jag använder, är ju en fördel också. Så att du kan fästa banden. Lycka till!

fredag 8 februari 2013

Fredagstipset




Jag har varit medlem i Idrottens bokklubb i många år och fyra fem gånger per år utkommer 'periodens bok' som man kan välja att köpa till rätt bra priser. De senaste två tre åren har detta erbjudande med jämna mellanrum varit ett paket bestående av tre häften med tillhörande cd. Det har varit lite olika teman. Ja du ser ju på bilden. Idag fick jag hem det senaste paketet. Ryggträning, knäkontroll och fotträning. Bra inspiration liksom i de sex föregående. Det får bli fredagstipset.

söndag 3 februari 2013

6 blev 3,5

Ja, att det inte skulle bli 6 klasser visste jag ju redan i morse. Och när jag kolla igenom schemat lite noggrannare under min lunchpaus insåg jag att det nog inte skulle bli 5 heller. Jag hade nämligen ett glapp på en timme och så länge hade jag helt enkelt inte lust att vänta för att eventuellt få en plats på MOJO yogan. Så 4 klasser fick bli dagens uppgift. Men det slutade på nästan 3,5.

Först ut cykling för Jessica Clarén och Linda Jonsson. De bjöd på kadensdrillar, ett kul upplägg som dock förstördes av mina onda sittben. Det hjälpte tyvärr inte ett dugg att jag hade cykelbyxor på mig. Tråkigt. Jag fattar inte varför jag är så känslig helt plötsligt? Ok att jag inte cyklat på länge, men kom igen. Återigen inte musik jag gillar, men så är det ju och det är ju "mitt fel".

Lunchpaus och sedan NTC Mobility. Inte alls min grej tyvärr. En blandning av yoga, dans och nåt mer som jag aldrig riktigt förstod. Jag tyckte det var för hattigt och så var jag trött och att rulla på höfterna är inte min grej. Så jag gick efter 20 minuter. Köpte en kaffe och lyssnade på Kristin Kasperssens föreläsning någon kvart.

Sedan dagens och helgens absoluta höjdpunkt! NTC Run 2. Jessica Clarén och Anna Lindh med hjälp av Maria Olofsson och Petter Ehrnvall. Så otroligt roligt och helt min grej! Några löskolövningar, en massa sprinter med olika typer av starter och lite (bra!) styrkeövningar upplagda i block om 3 övningar gånger 2 för halva klassen och 3 andra övningar  gånger 2 föra andra halvan. Efter ytterligare sprinter bytte vi. Jag bara älskar den här typen av klasser! Och så mycket mer genomtänkt logistikmässigt än igår. Nu fick alla plats trots mindre sal. Den stora matiga salladen och kaffet jag nyss druckit gjorde mig lätt illamående men det kvittade för jag vara bara så himla glad! Sådant här vill jag instruera! Nä, jag ska instruera sådant här!

Endorfinhög och nöjd gav jag mig av mot dagens och helgens sista klass. Core Connection. Väldigt mycket folk, men jag tror att majoriteten förväntat sig en coreklass. Jag också, men jag blev bara glad när det visade sig vara en yogaklass men med fokus på core och förberedelse inför handstående övninar. Efter en kvart hade typ hälften av folket lämnat. Jag var tyvärr alldeles för trött och sliten för att kunna ta till mig klassen på bästa sätt, men hade jag varit pigg hade jag förmodligen älskat den.

Nu är jag trött och har träningsvärk på många ställen och tar en planerad vilodag imorn. Men jag längtar efter att springa. På tisdag!

Dags för dag 2

Det var på väldigt träningsvärksstela ben (min stackars rumpa...) jag långsamt tog mig mot Globen. Jag valde medvetet att hoppa över första klassen NTC focused core. Den valde jag mest för att ha valt sex klasser. Och jag ville sova lite längre samt ta det lugnt hemma istället. Plus att jag kommer köra en annan core-klass i eftermiddag. Istället kikar jag lite från sidan medan jag kollar lite i shoppen istället. Igen. En jacka jag gärna skulle vilja ha ropar på mig, men nej, jag har inte ytterligare 900kr att spendera på mig själv den här månaden. En viss toddler fyller ju två år om ett par veckor!

Jag kommer istället för med core starta dagen med cykling. Hur mina stackars sittben ska klara av det undrar jag dock... Igår gjorde jag misstaget att cykla i vanliga tights. Big misstake för en, för närvarande, cykelovan rumpa... Under första klassen igår gick det såklart bra och särskilt eftersom det var en underbar norrman som satt där framme. Kjell Olav Engen cyklade jag för även förra året och gillade honom så mycket att jag inte kunde missa honom i år. Jag älskar norska språket och dessutom lägger den där mannen upp sina pass helt i min smak. Bra!

Men under andra klassen, gårdagens sista, höll jag på att dö pga mina onda sittben. Och över att jag bara inte klarade av musiken. Så synd för jag gillar verkligen den sprudlande Monika Björn. Ett upplägg som tilltalade mig och ett instruerande jag gillar. Men jag är kräsen med musik. Jag måste gilla det lite och tyvärr gillar jag ju inte den typ av musik som ofta spelas i gruppträningssammanhang så mycket. (Det betyder säkerligen också att många ogillar den musik jag spelar på mina klasser) Hade jag inte haft så ömma sittben hade jag säkert tyckt lite bättre om den men nu var jag bara trött och sur. Dock dök en knife-låt upp och jävlar, då glömde jag minsan bort rumpan :)

Totalt sett en mycket bra dag hade jag och idag blir säkert minst lika bra. Jag kommer hoppa över sista cykelklassen och försöka få plats på MOJO yogan istället. Mina sittben och min träningsvärksstela kropp vill nog hellre yoga än cykla idag. Men som sagt, en cykelklass blir det och det är nu snart!

lördag 2 februari 2013

Bra fortsättning!

Först NTC run med bl.a. Sanna Kallur. Inget nytt under solen men en himla rolig klass! Detr sådant jag borde och vill köra mer men inte prioriterar alltid. Hm. Ändring på det kanske.



Lunchpaus och sedan MOJO flex. En underbar flexibilitet/rörlighetsklass! Jag är typ kär. Nu är jag ändå ganska smidig (Men det finns självklart mycket att jobba på ändå!) men tänk så välbehövligt. Alla borde köra den klassen.

Nu lite kaffe- och energipaus på en timme innan Body Balance 60. Det ska bli jättekul att gå köra igenom kommande koreografi för tre otroligt duktiga instruktörer. Därefter 2 cykelklasser och sen somnar jag nog gott i soffan ikväll. Känner redan att jag kommer ha massa träningsvärk imorn.

En lite sur start

Vis från förra årets lärdom om låånga köer in i Globen var jag i år ute i god tid. Ingen kö alls och jag kunde snabbt hämta ut skor och goodiebag. Konstaterade att jag hade över en halvtimme på mig till min första klass yin yoga. Tog en sväng till shoppen. Galet! Mycket folk och en hel del fina grejer. Hittade såklart två plagg, ett linne och en bh, som jag inte kunde motstå. Funderade på om den oändligt långa kön skulle gå snabbt, men jo det var så många kassor.



Ställer mig i kön och jo, den går rätt snabbt. Tänker att jag har gott om tid. Kommer närmare och närmare men precis när jag nästan är framme måste personalen byta kvittorulle i kortläsaren och krånglar med det i flera minuter. Dessutom handlar samtliga framför mig typ hundra plagg var (Helt sjukt vad folk handlar! Visst, lite billigare än vanligt och snygga grejer, men ändå!) och vips blir det bråttom.



När jag är klar är klockan prick halv och jag småspringer mot min hall. Men nej, ett par minuter för sent. Visst förstår jag det, yoga är ju särskilt känsligt för sena ankomster. Men ändå lite surt. Dick var jag inte ensam om att missa och då känns det bättre. Dessutom har jag nya fina saker att sätta på mig :) Och fem klasser återstår idag. Flera av dem yoga.

fredag 1 februari 2013

Inspirationsdags

Idag är jag ledig och det känns välbehövligt. Igår var jag dödstrött och somnade i soffan strax efter nio. Nu är jag dock pigg igen och ser fram emot en dag där jag och Sixten ska promenera runt och fixa lite ärenden och förbereda inför en helg på Nike Blast. Ja, det är ju bara jag som ska dit, men Sixten får hjälpa till med fixet ändå.

Det ska bli roligt med konvent. Jag har anmält mig till en hel del yoga, nya Body Balancen, några cykelklasser och lite annat spännande. Jag kommer gå dit själv men hoppas så klart på att stöta på några jag känner. Men det brukar inte vara några problem då just Nike är ett konvent som nästan alla i (gym)träningsbranschen går på. Ska du dit?

Här kommer i alla fall jag befinna mig:

LÖRDAG
09:30- 10:15 - HALL 4 - Global Yoga Yin
10:30- 11:15 - HALL 1 - NTC Train to RUN 1
11:45- 12:30 - HALL 4 - MOJO FLEX®
13:45- 14:30 - HALL 1 - BODYBALANCE® 60
14:45- 15:30 - HALL 5 (Spinning) - Power Hour
16:00- 16:45 - HALL 5 (Spinning) - Last night a DJ saved my life

SÖNDAG
09:30- 10:15 - HALL 1 - NTC Focused Core 2
10:30- 11:15 - HALL 5 (Spinning) - Time TO Rearrange
11:45- 12:30 - HALL 1 - NTC Mobility
12:45- 13:30 - HALL 2 - NTC Train to RUN 2
13:45- 14:30 - HALL 3 - CORE Connection
16:00- 16:45 - HALL 5 (Spinning) - Ride around the CLOCK

fredag 9 november 2012

Äntligen brutalbänk!




Efter 90min blandad kompott av löpning, bollspel, brottning, armyövningar och annat kul tog vi som kände för det några varv på löparbanorna. Därefter testade jag och några andra tjejer brutalbänk! Jag har velat testa en sådan hur länge som helst och nu tog jag chansen. Min höjdrädsla gjorde det lite småläskigt att klättra i och ur den, men på själva övningen förvånade jag mig själv genom att vara ganska stark. Jag hade visserligen på känn att det skulle vara något för mig, men det är ändå alltid kul med bekräftelse. Synd att jag inte bor närmre Lidingö. Då hade jag köpt träningskort här direkt!

Inspirerande!




Jag är på run off med jobbet. På inspirerande Bosön håller vi till. Idrott för hela slanten med andra ord. Efter en halv dags stillasittande är det nu dags för träning inomhus. Vet inte riktigt vad men roligt ska det hur som helst bli!