fredag 28 mars 2008

Paus i flyttfabriken

Jo man kan ju inte hålla på att packa och fixa hela tiden, man måste ju pausa lite ibland. Vad passar då bättre än ett långpass? Jag var extremt opeppad innan jag gav mig ut, men kopplade på autopiloten och bara bytte om och gick ut, vilket jag inte ångrar! Redan efter några minuter var kroppen igång och hjärnan fylld av bättre tankar. Det var superskönt att springa idag trots lite regn och blåst. Nästan snudd på Runners High emellanåt, till och med under fartökningen. (Dock inte i de olika mördarbackarna, då kändes benen mest kalla och stela, men det glömmer vi nu) Börjar nästan tro på mig själv och mina innersta mål. Jo sådana har jag. Jag har offentliga mål och så mina egna lite hemliga mål som jag inte får knysta om för jag inbillar mig att jag inte kommer nå dem då. Nu kanske de visserligen inte är så hemliga längre.. Ni vet ju om att de finns där..

Passet i korthet:
Sträcka: 18km
Tid: 95:30 min
Fartökning: 15 min
Pace: 5:18 min/km
Genomsnittspuls: 79%
Maxpuls: 88%

(Håll med om att det låter lite coolare att skriva pace istället för genomsnittsfart? Och vem vill inte vara lite cool ibland? ;) )

6 kommentarer:

Sofy sa...

Hi, hi. Du är så jäkla skön tjejen! Kan det inte vara maj snart? (eller nä vänta, jag måste hinna få upp kondisen igen först) Kul det lät, både med långpasset,men framförallt med spinningen sådär länge. Klart du ska cykla på så många timmar det går. Superkul grej!! Lycka till med packningen. Jag vill förresten ha en genomgång av lägenheten sen, alla plus, allt som blir perfa osv. Njut av flytthelgen, kram kram!

Susanna sa...

Haha, ja du är cool :)

Det värsta med att läsa om er som springer så långt är att jag blir så sugen på att testa att springa själv. Jag är inte alls bra på att springa egentligen, det längsta jag någonstin sprungit är 6 km, så jag längtar efter att få prova på att springa en mil! Dessvärre håller ju min fot på att krångla, så idag får jag nöja mig med att pressa kontidionen i intervaller på crosstrainern istället...

Andréa sa...

sofY: Hihi :) Ja kan det inte var maj snart?!! Genomgång av lgh kommer sen när vi fått lite ordning! Kram!

susanna: :) Bäst att låta bli att springa sålänge foten gör ont! Men sen när den är bra kommer du klara att springa en mil lätt som en plätt om du tar det lite lugnt och varvar löpning och gång i början. Sen en vacker dag kan du springa hela!

Elin sa...

Vilket långpass! 5:18 höll jag i en mil och tyckte det var jättejobbigt och grejar det i 18 km. Bra jobbat!!!

Och tack för dina snälla ord. Jag ska låta mitt 50 min-mål stå kvar över året iallafall. I maj är det Göteborgsvarvet så träningen blir nog mer inriktad på längre sträckor ett tag men efter det tar jag tag i milen igen.

Än en gång: jäkligt bra långpass!

mialena sa...

Ah vad harligt det lat, jag hade inte riktigt samma flyt pa min runda men sa ar jag inte lika cool heller ;)

Andréa sa...

elin: Vad kul att du också ska springa gbgsvarvet!

mialena: haha :) Hoppas det går bättre nästa gång!