torsdag 17 april 2008

Ny dag nya tag

Resten av gårdagen gick ju faktiskt riktigt bra. Vi gjorde färsfyllda paprikor med matvete, kall yoghurtsås och en sallad på babyspenat, ruccola, avokado, paprika, tomat och några fler salladssorter som jag inte minns namnet på. Till detta drack vi ett par glas rödvin och bubbelvatten. Till efterrätt blev det mjuksega chokladrutor med vispgrädde och kaffe i mina nya muggar som jag fick i present av Ellen. En riktigt trevlig kväll, tack!

Idag har jag hunnit med backpasset i skatås som gick över förväntan med tanke på att benen är lite sega och ovilliga för tillfället. Borde verkligen unna mig massage, men jag har inte råd just nu tyvärr. Försökte massera lite på mig själv igår, men jag vet inte om det hjälpte nåt. Kanske kan jag övertala Martin att massera de små stackarna ikväll. Lite krångligt när jag inte har massagebänken hemma bara.. och eftersom det var i somras jag lärde honom hur man gör antar jag att han har glömt allt nu, men lite kanske det kan hjälpa..

Nu måste skynda iväg, först lite styrka och sen ska vi på en minikurs om prissättning mm. Hoppas den ger nåt och att vi blir lite klokare. Det är verkligen inte lätt att veta hur mycket man kan ta ut för en föreläsning, rådgivning etc..

7 kommentarer:

lina sa...

Lät som en trevlig avslutning på dagen igår!!! Hur långt har ni kommit i ert företagsstartande förresten? Nyfiken:)

Anna sa...

Färsfyllda paprikor... Good stuff! Var länge sen jag åt!

Andréa sa...

lina: Vi har itne hunnit jobba så mycket på sista tiden, så vi ahr inte kommit så långt tyvärr :( Men nu ska vi förhoppningsvis börja komma igång här framöver. Det är så mycket man måste tänka på och just det där med prissättning är skitsvårt!

anna: jepp, supergott!

nadja sa...

Hej! Du verkar vara en hejare på löpning. Jag har lite funderingar som jag undrar om du kan hjälpa mig med?! Jag började springa i jauari i år, har aldrig tidigare sprungit i hela mitt liv. När jag började springa så hade jag inget program jag följde eller så, utan jag bara sprang så mycker jag orkade. Det börjar med 10 minuter, 15 min, 20 min, 30 min, 40 min, 50 min och tillslut 60 minuter, alla dessa tider inomhus. För 2 veckor sedan började jag springa utomhus, vilket var mycekt jobbigare, men mycket roligare med. Jag började springa 20 min, 30 min, 35 min och nu 40 min. Lite bakgrundsfakta så du vet :) Min undran är nu: jag läser i massa tidningar om att man ska ta det lungt i början och mjukstarra och springa lite gå lite osv för att inte skada sig. Men detta har jag aldrig gjort. Vad tycker du att jag ska göra? Ska jag fortsätta i samma stil eller ta det lugnare pga. skaderisk? Hoppas du kan hjälpa mig. HA en bra dag! Nadja

Andréa sa...

nadja: kul att du hittat hit och framförallt att du börjat gilla löpning! jag har svarat på dina frågor så gott jag kan i din blogg :)

Nadja sa...

Tack så mycket för dina svar, det känns mycket lugnare nu! Bra tips med intervallträning, ska testa det! Och ska med kolla in hemsidan du skrev. Mitt mål är dels att bli en bra löpare, för det är så roligt att springa, men jag ska även springa Vårruset den 5 maj i Malmö, Ska bli så spännande. Sen i augusti är det tänkt att jag ska springa Tjejmilen i Stockholm. Tanken är att först se hur Vårruset går och sedan boka in Tjejmilen om det går bra. Kommer fortsätta att läsa din blogg för tips och sånt! Ha en bra dag. Nadja

Andréa sa...

nadja: Kul att du vill testa lite lopp, det är så himla kul! Tycker definitivt att du ska springa tjejmilen, det är en så himla härlig stämning och precis som på vårruset kan alla vara med! Ha en bra dag du med!