onsdag 30 september 2009

Träningsplan

Idag har jag sprungit i skogen. Det gick ju inte direkt lätt men var rätt skönt ändå. Det är höst på riktigt ute. Nu när det är oktober kommer det dras ner på löpningen lite och plats kommer ges för lite annan nyttig träning som jag annars tvingas prioritera bort lite väl mycket. Core och yoga/balance. Självklart army training. Lite mer styrka kanske? Cykling såklart, med en del instruerande men även lite tid för att gästa andras pass. Inspiration är bra!

Den sista dagen i månaden planerar jag att springa långa banan på Finalloppet. Måste bara kolla lite saker först. Därefter väntar en månad med knappt någon löpning alls och även mindre av övrig träning. Lite återhämtning och uppbyggande av både psyke och kropp inför nästa marathonsatsning som tar sin början i december. Sub 3:30. Sju minuter totalt. Åtta sekunder per kilometer. Det är ganska mycket, men jag vill och jag ska göra mitt bästa. Fokusera, kämpa och genomföra.

Vad tror ni om den planen?

7 kommentarer:

Marina sa...

3 veckors löpvila, till att börja med. Sen får vi se hur det känns & vad sjukgymnasten ger för nya direktiv... Men visst. Det kunde vara värre men det hjälper ju inte mig ;) Låter som du har ett bra träningsupplägg & träningsplan framöver. Lycka till! :)

mikael sa...

Känner också att jag behöver lite mer planering i min löpträning mot mina långsiktiga mål.

Vet du någon som kan hjälpa mig med det?

Tänker anmäla mig till Finalloppets 18 km. Första gången jag springer så långt på tävling. Men nångång ska ju vara den första :)

Snorkkis sa...

Sub 3.30 är ambitiöst; men det klarar du! Tycker planen verkar kanon!

Lena sa...

Planen ser kanon ut. Med din superkropp och envishet klarar du det galant. Jag blir insprerad som bara den.

En vacker dag ska även jag känna 3.30 som ett realistiskt mål på Maran. Det kanske kommer ta ett år eller tre ;)

Men visst skulle vi planera långsiktigt?

TRÄNINGSLYCKAN sa...

Planen låter väldigt målmedveten och bra. 3.30 låter grymt - men tror absolut att du fixar det. Tack för all löpinspiration jag gång på gång får av din blogg!

Andréa sa...

marina: det har du rätt i :) INte så lätt att tänka positivt alltid :)

mikael: vad har du för mål då? jag själv är ju inte utbildad inom just löpträning men lite koll har jag ju. Nu inför maran tänker jag följa szalkais 3:30 program (igen, följde även förra året, men modifierade tiderna lite så att det skulle passa mitt mål på 3:45) kolla marathon.se för olika program!

klart du ska springa finalloppet, superkul bana!!

snorkkis: kanske :) Men inte omöjligt! 8 små sekunde per kilometer borde man väl kunna kapa :)

lena: haha, tack :) Långsiktighet is the shit! kanske låter tråkigt, men så är det med det mesta som gäller kroppen!

träningslyckan: tack själv!!

marathonjohan sa...

Finalloppet verkar kul! Har funderat på det många gånger men det har aldrig blivit av. Kanske i år! DÅ kan vi kanske ha sällskap de första 100 metrarna innan du drar ifrån mig :)