tisdag 8 juni 2010

Jag har en plan

Jag är lite som Sickan och har alltid en plan. Det är oftast ganska bra, speciellt för en ordningsmänniska som jag. Jag planerar mycket i livet, men framförallt planerar jag min träning. Om tre veckor bär det av mot nya mål och utmaningar. Hur vägen dit kommer se ut vet jag redan på ett ungefär. Inte till punkt och pricka såklart, men jag vet vad jag vill och vad jag behöver.

Men innan om tre veckor finns just tre veckor. Den första är denna och här hittar man självklart mestadels återhämtningsträning. Men söndagens armypass tänker jag för allt i världen inte missa. Det näst sista på ett tag verkar det som. Buhu. Måste fixa fram en ny plan där.. Under nästa vecka fortsätter jag med att träna lite vad jag känner för, men ett kortare långpass måste jag se till att få in för att inte tappa detta helt. Då blir det jobbigare att komma tillbaks sedan. För den tredje veckan består nämligen av min årliga totalvilovecka. Inte ett enda springsteg får tas. Inte ett endaste pedalvarv (Förutom cyklingen till jobbet då, men det räknar jag inte som träning.) får trampas och inte en endaste pushup får göras. Inte ens yoga får jag. Jag ska VILA. Och fira midsommar på östkusten. Fint.

Men sen blir det andra bullar minsan. Rivstart mot nya mål och utmaningar. Jag längtar redan.

6 kommentarer:

Fitnesscoachen sa...

Åh nu blev jag nyfiken!

Fitnesscoachen sa...

Åh nu blev jag nyfiken!

anneliten sa...

Silvret på Lidingö?

Andréa sa...

madde: haha, SÅ spännande är det inte :) bara gammal hederlig träning!

anneliten: bland annat, men inte bara :)

mina sa...

Men det låter onekligen spännande. Jag är också en inbiten planeringsmänniska. Gillar listor och scheman. Så har man liksom koll på läget.

Du som har sprungit ultra och maraton och allt möjligt, exakt HUR jobbigt är lidingöloppet?

Jenny-SpringaMera sa...

Låter bra med hel vilovecka! Verkar vettigt att verkligen planera in den så att den blir av. Jag är också nyfiken....!!!