torsdag 4 juni 2009

Fixartorsdag

Mycket att fixa med idag. Fast först var det cykling igen. Var ett par veckor sedan sist nu så jag kände mig lite ringrostig. Men som utlovat hade jag iallafall fått ihop ett nytt pass (även om det var på håret, blev klar strax före tolv i natt). En intervalltrappa där knappa 9min uppvärmning följdes av 4 stycken intervaller. Första 6min (75%), andra 5min (80%), tredje 4min (85%) och fjärde 3min (90%). Däremellan 2min aktiv vila (65-70%). Lång nedvarvning på slutet för att optimera återhämtningen. Till min glädje fick jag beröm för både passet och instruerandet vilket alltid är kul såklart, men extra kul när man själv inte har känt sig på topp instruktörsmässigt.

Resten av dagen består av tvättande, städande, mathandlande (Varför tar maten slut så snabbt? Jag handlar ju jämt känns det som!), uträttande av lite andra ärenden och sedan jobb mellan 16-22. Egentligen är det ju army camp idag, men eftersom det dels var kris på jobbet och jag dels behöver lite extra vila (lite, lite ont i ena foten fortfarande) blir det inget med det. Jag lär nog få min armydos så att det räcker och blir över i helgen ändå.

Nä, bäst att sätta fart.

Ha en underbar torsdag och njut av solen om ni kan!

9 kommentarer:

Erika sa...

Låter som ett bra pass! Jag får komma och testa någon gång... =)

Susanna sa...

Åh vad roligt passet låter! Längtar faktikst lite till att vara i göteborg igen nu så man får cykla lite för dig :)
Här är lite soligt men samtidigt väldigt kallt, så när man är inne längtar man ut i solen, men när man går ut fryser man så att man får gå in igen. Intresannt kombo :)

Malin sa...

Kul att få beröm för instruerandet! Det sporrar en väldigt mycket. Låter som om vi stökar lika mycket idag! :( Men, men. Rent blir det ju!

Ulrika sa...

Hej! Jag är ny på din blogg och ny även på löpning. Joggar tre pass i veckan, 15-20 km totalt.
Jag har en fråga om det här med att äta efter träning. Jag vill gärna försöka gå ner fem-sex kilo och då undrar jag hur viktigt det är att äta efteråt. Frukt och vatten brukar jag äta, men inte nåt mer. Ska jag behöva äta upp kalorierna som jag just gjort av med? Vad tycker du?
Grattis till resultatet på maran, grymt jobbat!!

Andréa sa...

erika: absolut! bara att säga till!

sus: bra! jag längtar efter kaffemaskinen, hahah :)

malin: jo det är alltid kul!

ulrika: för att optimera återhämtningen är det viktigt att äta så fort som möjligt efter passet, men allt beror såklart på hur ofta du tränar och på hur hög intensitet du håller(och hur snabbt inpå nästa pass kommer).

jag vill helst inte uttala mig utan att veta mer om dig och hur du äter, hur aktiv du är etc, men generellt så skulle jag nog säga att det kan räcka med tex en banan direkt efter passet när du tränar som du gör nu. men sen måste du självklart äta ett ordentligt mål så fort som möjligt efter det (lunch, middag elelr större mellanmål/kvällsmål som innehåller både kolhydrater, protein och fett)

tack för berömet!

Kerstin sa...

Åh, jag ÄLSKAR spinningintervaller!

Cicci sa...

Tack detsamma! =)

Snorkfröken S sa...

Kul att passet gick bra! Och vad full rulle det verkar vara hos dig; men en sådan höst-aktig dag som idag är det kanske ok att sitta inne och jobba.

Malin sa...

Härligt att passet gick bra, beröm är inga fel!
Tyvärr blev det ingen njutning i solen här. Grått, blåsigt o regningt idag, så jag har stannat inomhus.