måndag 17 oktober 2011

Första dagen på säsongsvilan

Och första dagen efter ett personligt rekord som nog är det jag är stoltast över av dem alla tror jag. Jo, jag är ju såklart väldigt stolt över min maratid och min senaste lidingötid också (Och ganska nöjd med halvmaratiden från förra årets kungsholmen runt också föresten), men eftersom jag anser mig vara bäst på längre distanser känns det så jäkla bra att fått till en såpass bra miltid!

Den här första dagen har jag inte gjort många knop. Förutom den obligatoriska dagliga promenaden med Sixten, som ju inte är särskilt energikrävande, har jag bara slappat. Slappat och sovit. Fast på kvällskvisten var det ju dags att instruera Body Balance så det har jag förstås gjort. Brände skönt i springbenen under krigarna.

Imorgon är det dag två och då kanske det blir mysjoggande. Om det hinns med. Jag har lite Sixtenaktiviteter på schemat på dagen. Och på kvällen ska jag och Martin få gå ut och äta middag bara vi två. Andra gången sedan Sixten föddes. Kanske slår vi till på en bio om det går någon bra film (tips?). Annars kan det möjligtvis bli en drink eller ett glas vin någonstans istället.

6 kommentarer:

joggandesund sa...

Härligt med lite egentid. Kan tipsa om filmen "En dag" som går på bio nu. Har iofs inte sett filmen än (ska göra det när jag och mannen förhoppningsvis får tid tillsammans snart) men vi har båda läst boken och tycker mycket om den.

Ingmarie sa...

Det går så många bra filmer just nu att jag inte ens vågar tipsa. :-)
och självklart vågar du satsa på sub 43!!

mammaspring sa...

Skönt med lite egentid!!!
Och vilken härlig blogg! Blev imponerad av alla dina meriter.

Jag har en fråga kring maratonträning: Har sprungit 2 maratonlopp utan ordentlig träning (innan loppen sprang jag båda gångera 1 gång 20km, för övrigt 3-5ggr 8-9km löppass). Min bästa tid hittills har varit 3:53

Nu har jag siktet inställt på 3:30 (Stockholm marathon 2012). Hur många löppass borde jag få in per vecka - borde jag träna mer långpass? Tränar överhuvudtaget inte alls snabbhet.

Cyklar i hård fart ca 60-100km i veckan och därtill springer jag ca 20-30km. Är detta tillräckligt?

Vore jätte tacksam för alla tips :)

Mia sa...

Egentid. Jag har glömt bort hur det är att inte ha egentid fyra dagar i veckan :) Både en nackdel och fördel med att veckopendla. Hoppas ni får en finfin kväll!

Jonna sa...

Dina pers är grymt bra! Som sagt alltid inspirerande. Ha sköna lugna dagar nu, det är du värd :) Kram!

Andréa sa...

mammaspring: allt beror på hur mycket tid du kan lägga på träning, hur mycket träning din kropp tål samt vilka mål du har. Det minsta jag skulle rekommendera är ett långpass, ett lugnare och ett kvalitetspass i någon form. Där utöver gärna någon kompletterande alternativträning (tex cykel) och ett styrkepass med fokus främst på bål och ben. Vill du ha hjälp med tränignsupplgäg går det bra att maila mig på lopningolivet@gmail.com

och tack för dina fina ord!