måndag 5 augusti 2013

Dubbelt upp

 Första gången jag fotar med självutlösare. Det syns :)

Det är inte jätteofta jag tränar två pass på samma dag just nu, men idag blev det så. Morgonlufsade sex kilometer imorse vilket ändå känns tillräckligt i mitt gravida tillstånd, men när kvällen kom var jag sugen på att rulla ut yogamattan på terassen. Så fick det bli. Började och avslutade lugnt med rörlighet för framförallt höfter och bröstrygg medan solhälsningsserierna i mitten var mer fysiska. Trettio minuter var alldeles lagom denna ljumma augustikväll.

Lite ogräs och annat fint som bakgrund

Springet kändes förvånansvärt lätt idag. Jag hade lite håll ett tag i mitten, men innan dess och sedan när det släppte efter en kort gångpaus kände jag mig stundvis nästan ogravid. Inte alls lika tunga ben som på senare tid och inte alls lika flåsigt. kanske var det för att jag sprang mestadels i skuggig miljö invid vattnet. En skön start var det oavsett.


Lätt överrörlig i bröstryggen i detta läge. Men alldeles för stela vader å andra sidan... :)

Även yogan kändes oväntat bra. Balansmomenten fungerade mycket bättre än de gjort den senaste månaden och rörligheten var det inget större fel på heller. Inte ens magen kändes särskilt mycket ivägen. jag tackar för det, nästa pass kan kännas på ett helt annat sätt.

8 kommentarer:

Löplust sa...

Jamen strålande! Två bra pass på samma dag - verkligen mycket bra för v. 30! Och vad härligt med yoga på egen altan! :-)

Ida sa...

Funderar på att testa lite yoga i höst, men alltid läskigt att prova på nya saker... Men alla verkar älska det, så jag ska nog ge det en chans. I värsta fall får man väl genomlida en timme och aldrig återvända ;)

Anonym sa...

Hej jag är gravid i vecka sju. Hur ska jag lägga upp min löpning? Hur gjorde du? Mvh frida

Jonna sa...

vad underbart med en uteplats att träna på! och självutlösaren på iphone har jag försökt sätta på men hittills aldrig lyckats..!

Rund är också en form! sa...

Härligt med yoga! Jag skulle verkligen behöva det. Men just nu är det så kul att springa... *suckar åt mig själv* ;-))

Andréa sa...

Löplust: numer v31 faktiskt ;)

Ida: en gång i tiden var jag också väldigt skeptisk, men totalfastnade snabbt!

Frida: grattis! Lyssna på kroppen och dagsformen. Så tidigt kan du träna ungefär som vanligt (om allt känns bra) men ofta är en ju trött och/eller illamående och orkar kanske inte lika mycket ändå. Såsmåningom kan du plocka bort de tuffaste passen och enbart träna på medelhög och låg intensitet. Kroppen brukar vara rätt bra på att tala om vad du ska göra och inte :)

Jonna: kan man det med iPhone alltså? Hur då? Detta var med andliga kameran (som används alldeles för sällan)

Rund..: bara gör det, du kommer inte ångra dig! :)

Snorkkis sa...

Vad fin er terass/ uteplats ser ut - kommer säkert att bli många pass där under kommande åren!

Skönt med så ambitiös träning fortfarande. Och yogan - fast jag inte varit på så jätte många yogapass kunde jag dra stor nytta av andningen under förlossningen. Nu borde jag komma igång att göra lite hemmayoga igen.

Andreas Åkesson sa...

Ser grymt fit ut!