torsdag 7 april 2011

Jag och Sixten tränar

Jag svingar (fast då låg han såklart inte där utan på behörigt avstånd i andra hörnet av rummet) drar och sänker kettlebellen, Sixten viftar i ben och armar och ser ut att ha allmänt kul. Två flugor i en smäll!


Skrivet på min Iphone

10 kommentarer:

Fit-Eva sa...

<3

fartfylld! sa...

Han är verkligen supersöt! Kul att det går att få till styrkeinslag med honom bredvid! Bäbisar verkar ju rätt ofta vara nöjda så längde har något att titta på, någon som pratar med dem =) och många korta styrkepass är ju verkligen bra. Och dina vagnjogger sen, grymt jobb.

MarathonMia sa...

härligt! Tur att du använder kettlebellen och inte Sixten att slungas med :)

Ingmarie sa...

Jag trodde med att du skulle skriva "svingar Sixten". ;-)
Nyfiken på vilka övningar du kör?

anneliten sa...

jag vill också! Träna alltså. Hur lär man sig kettle bells? Och vilken storlek bör man börja med om man är en hyfsat stark kvinna?

Marre sa...

Härlig pose han har! Lite skönt avslappnad och cool i ett. :-)

emilforss.se sa...

Sixten tycker nog att mamma är lite lustig :)

Andréa sa...

ingmarie: lite av varje :) men oftast svingar (både dubbel och enhands), clean & press, windmill, squat, draken, marklyft, russian twist och säkert nåt mer som jag inte minns nu. Här är en sida där det finns mycket inspiration; http://www.dintraning.se/ovning/

anneliten: jag skulle nog satsa på en 12 kilos faktiskt. Även om den kanske är för tung i vissa övningar så kommer en 8:a antagligen bli för lätt alldeles för snabbt. 12:an är för lätt för mig i vissa övningar men för tung i några (men då kör jag väldigt få reps i de övningarna). det optimala för mig hade nog varit både en 8:a, 12:a och en 16kilos :)

Carina sa...

Det ska börjas i tid minsann :) Bra att vänja honom vid yogamattan redan nu!

Du tränar på så himla bra!!

ideos sa...

Bebisar är det sötaste i livet, Hälsningar