söndag 15 februari 2015

I mål!

När klockan ringde 05:30 (innan något barn vaknat!) kändes det inte särskilt roligt att gå upp faktiskt. Riktigt motigt. Men eftersom jag hade en springdate bokad redan denna söndag var det bara att masa sig upp för att göra frukost. En dryg timme senare var det sedan dags att ge sig av.

Benen var förvånansvärt pigga. Jag hade nog väntat mig en lite mer seg känsla med tanke på att jag sprungit 10 dagar i rad (om än bara en kort återhämtningsjogg i måndags) och totalt nästan 12 mil (7 denna vecka). Dessutom sprang jag fartlek igår. Visserligen en ganska lätt sådan, men ändå. Kroppen alltså!

Efter att ha plockat upp sällskapet satte vi av mot söder för ännu ett var runt där. Det blev även ett varv runt Reimersholme för att samla ytterligare lite distans jämfört med förra söndagen. Kroppen fortsatte att kännas bra bortsett från en kort dipp med lite magknip efter 12-13km. Vid 21km och en lång och seg backe framför oss började jag dock krokna lite. Drack lite vatten och åt några gelegodisar och fick sedan lite ny energi. Och vi pratade på och vips var vi nästan hemma. Dock behövde vi ta en lite extrasväng för att komma upp i 3mil. En vill ju landa på rätt sida målet liksom.



30,3km slutade turen på för mig och med det slutade denna träningsvecka på 10,8 mil. Inte illa för en sådan som mig. Riktigt nöjd är jag! Det jag framförallt är nöjd med är känslan i kroppen. Jag har nästan bara sprungit väldigt lugna pass, men 2 lite lättare kvalitetspass har också klarats av. Om en räknar med all distans sedan förra vilodagen landar jag alltså på över 15 mil på 10 dagar! Nu blir det två dagars löpvila och försök till extra mycket sömn och massor av energi och näring in i kroppen. Jag tror jag börjar med glass och citron- och ingefärste. kanske inte så värst mycket näring i detta, men definitivt energi.

4 kommentarer:

Mikael sa...

Fint jobbat! Hoppas din kropp håller om du inte är van att springa så mycket.

Kickiricki sa...

Wow! Starkt jobbat!

Löpning & Livet sa...

Mikael: jag springer oftast mellan 6-9mil annars så det är ju inte så stor ökning. Men tack för omtanken!

kickiricki: tack!

Mikael sa...

Visste inte att dina veckor innehöll så många mil :) Då är det klart att det inte var en jättestor ökning. Oavsett, bra jobb Andréa

Har knappt sprungit 10 mil själv. Motivationen som saknas mest tror jag.